Praktische organisatie

Hoe is SCC praktisch georganiseerd?

Stichting Christian Children staat bij de Kamer van Koophandel geregistreerd.

In Manilla werd Christian Children geleid door het voorgangers echtpaar pastor Marc en Rosie Jara van de Bride of Christ Church in Manilla.
Om de werkwijze te professionaliseren is in 2003, met de oprichting van de stichting in Nederland, in de Filipijnen eveneens een stichting opgericht: The Philippines Netherlands Christian Foundation Inc. (PNCF)

Bestuur PNCF
voorzitter:                      Pastor Marc Jara
Secretaris:                     Pastor August Tanangonan
penningmeester:        Pastor Edgar Bangit
2e penningmeester:  Sis. Rosie Jara
bestuurslid:                    Sis. Daisy Quintana

Pastor August Tanangonan is in parttime dienst van SCC. Hij was leraar op de Highschool, maar heeft zijn baan opgegeven om voor SCC te kunnen werken. Hij bezoekt maandelijks alle kinderen en neemt de school resultaten door en spreekt met de ouders. Hij is tevens pastor in een aantal gemeenten van de Bride of Christ Church.
Het financiĆ«le gedeelte wordt verzorgd door Edgar Bangit, een professionele accountant, tevens pastor in een aantal gemeenten van pastor Jara. Deze organisatie geeft ons vertrouwen dat het geldbedrag, dat elk kwartaal naar de Filipijnen wordt overgemaakt, goed wordt besteed. De selectie van de kinderen vindt plaats in de Filipijnen.

bestuur PNCF en SCC vlnr Ptr Bangit, Ptr Tanangonan, Ptr Jara, Sis. Quintana, Sis. Jara, Regina Daniel, Jenny en Gerrie Noll, Shirley Hoedt, Max Daniel, Chris Odijk. Rechts achter: Voorgangers echtpaar Winckler BPK Hengelo