Stichting Christian Children

Bent u ook zo begaan met kinderen?

Geschiedenis

wat behelstStichting Christian Children is een organisatie die een structurele bijdrage beoogt te leveren aan kansarme kinderen in de derde wereld landen. Het idee om met Christian Children te beginnen, ontstond toen 2 leden van de Bethel Pinksterkerk Arnhem in 1989 een bezoek brachten aan de Filippijnen. Daar werden zij geconfronteerd met de nood en de armoede van vele gezinnen met kinderen. Het plan om een kansarm kind financieel te adopteren, werd daar geboren. Het idee werd verder uitgewerkt en in Nederland gepresenteerd aan het bestuur van de Bethel Pinksterkerk Arnhem. Zij stonden direct achter dit initiatief en Christian Children werd in het leven geroepen. Na vele jaren, waarbij intussen een groot aantal kinderen werden en worden ondersteund, werd besloten om als bestuursvorm een stichting aan te nemen. Deze geeft een formele status waardoor het mogelijk is om bv. in de toekomst gemakkelijker subsidie aan te vragen. In 2014 bestond Stichting Christian Children 25 jaar.